Wat willen we bereiken

De nieuwe VUB-huisstijl is meer dan enkel nieuwe kleuren en een nieuw logo. Het is een visuele omgeving die ons toelaat onze instelling in al zijn hoedanigheden en vormen én met vereende kracht beter uit te dragen.

Afgelopen jaren werd ingezet op groei. Die groei vertaalde zich in meer studenten, meer onderzoek, meer innovatie, meer internationalisering én meer gebouwen. Toch groeide de uitstraling van de VUB niet navenant. Dat had vooral te maken met de onzichtbaarheid van het moedermerk in de vele innovatieve projecten. Om die reden wordt binnen de nieuwe huisstijl voor het eerst gewerkt met een merkenstrategie waarbij elk onderdeel zijn plaats binnen het geheel krijgt.

Met meer dan 6.500 medewerkers en 15.000 studenten is het evident dat wat we nu doen geen makkelijke klus is die we in een handomdraai gedaan krijgen. De Universiteitsraad gaf ons twee jaar de tijd om deze operatie tot een goed einde te brengen. Die tijd zullen we ook nodig hebben.

In de roadmap ziet u welke stappen we samen zullen zetten.

De kracht van de VUB zit in de doorgedreven zin om tot het beste resultaat te komen. De kritische blik van de VUB-community houdt ons bij de les. Toch rekenen we in deze operatie vooral ook op uw vastberadenheid, collegialiteit, zin voor samenwerking en flexibiliteit om op een prettige manier het VUB-merk beter op de kaart te zetten.

Ann Van Driessche
Directeur Marketing, Communicatie en Evenementen